Hoi, ik ben Minou. Ik heb epilepsie. Mijn hele leven ik ben nu ongeveer acht jaar vrij, maar ik heb wel stress aanvallen waar het naam is geen epilepsieaanval PEA als je te veel stress is, dan lijkt het op epilepsie en mij het verschil is dat ik het voor aankomen en ik ben d’r bij met een aanval ik ging die aanvallen vervelen als de gewone je hebt geen bewustzijn met die aanvallen. Gewoon epilepsie in deze wel je vechten tegen en die aanval vecht en naast jou. Het kan wel twee uur duren als je een uit een aanval kan komen. Hij is niet dood maar het is wel vervelend dat je er lang kan zitten. Ik heb al epilepsie het leven door een hersenbeschadiging bij de geboorte. Daarnaast slik ik epilepsie medicatie. Ik ben langzaam wel aan het afbouwen. Ik heb vroeger wel 20 aanvallen bedacht gehad en dat was niet echt prettig en je kan nooit echt alleen zijn nu ben ik meer zelfstandig doordat ik mijn epilepsie controle heb. Rij ook nu met een scooter mobiel de hele zeist door ik woon ambulant in Zeist ik heb de NightWatch voor de nacht. Ik vind dat best angstig dat er toch een aanval in de nacht komt. Ik vind jammer dat je dat zelf moet betalen en dat vind ik eigenlijk dat uit het WMO of wlz of een zorgverzekeraar vergoed moet bieden. Je vraagt niet om het epilepsie en die apparaten kosten gewoon € 2000. Veel plezier met een hele lage beperking met epilepsie. Die hebben gewoon een lage inkomen en die hebben dat geld gewoon niet. Je speelt met epilepsie wel en geef je wel risico, vind ik daarom vind ik het belangrijk dat iedereen gewoon eerlijk en de rechten krijgen eigenlijk wat ze moeten hebben om het eerlijke leven. Krijgen ze niet om dat ze een aanval en die zijn soms dodelijk aflopen daarom vind ik het soms belangrijk dat de regering ook wat moeten doen. Dit is mijn verhaal wat ik wil wil delen hoe ik mijn leven leef en wat ik ervan vind in Nederland