Veelgestelde vragen over online collecteren

Heb jij een vraag over online collecteren? Lees hieronder de veelgestelde vragen en vind het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op met het collecteteam door te mailen naar collecte@epilepsie.nl.

Veelgestelde vragen voor de online collectant

Ik heb vorig jaar een bus aangemaakt. Kan ik deze opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan! Ga naar https://epilepsie.digicollect.nl/. Zoek vervolgens jouw bus op via de zoekfunctie en personaliseer deze eventueel opnieuw. Vergeet niet een leuke foto te uploaden. Zo weten mensen van wie de vraag voor een donatie komt, dit geeft ze een vertrouwd gevoel. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan.

Hoe lang duurt de online collecte?

In principe kun je het hele jaar door online collecteren. Maar je kunt ook een online collectebus aanmaken voor een specifiek moment.

Is het moeilijk om een online bus aan te maken?

Nee, dat is het zeker niet. Het is gelukkig heel eenvoudig! Ga naar https://epilepsie.digicollect.nl/ en klik op ‘Collectebus aanmaken’. Maak vervolgens je profiel compleet met een motivatie en een leuke foto en je bus wordt aangemaakt. Je ontvangt per e-mail een bevestiging met daarin het verzoek een wachtwoord in te stellen.
Nu je bus is aangemaakt, kun je deze via social media met iedereen delen: familie, vrienden en collega’s.

Ik probeer een online collectebus aan te maken, maar het lukt niet. Wat nu?

Al eerder een online collectebus aangemaakt? Dan kun je geen nieuwe bus aanmaken onder hetzelfde e-mailadres. Je kunt gewoon weer inloggen en je bestaande bus gebruiken.
Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

Ik wil mijn profiel aanpassen. Hoe doe ik dat?

  1. Log in via het slot icoon rechtsboven op https://epilepsie.digicollect.nl/ of via de link die je in de e-mail hebt ontvangen bij het aanmaken van je bus.
  2. Klik op het icoontje rechts bovenin de balk en klik op ‘profiel wijzigen’. Nu kun je een nieuwe profielfoto uploaden en de begeleidende tekst wijzigen.

Ik kan niet meer inloggen in mijn online bus op Facebook. Hoe komt dit?

Dat klopt. Als je via Facebook een online collectebus hebt aangemaakt, moet je een nieuw wachtwoord opvragen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je Facebook-account. Vervolgens kun je met dat e-mailadres en het nieuwe wachtwoord inloggen.

Hoe kan ik mijn bus het beste delen?

Kijk hier voor tips over het delen van je collectebus.