Start publiekscampagne Geef gerust aan een Erkend Goed Doel

Start publiekscampagne Geef gerust aan een Erkend Goed Doel

19 oktober 2017

Vanaf vandaag zijn er 500 Erkende Goede Doelen in Nederland. Deze mijlpaal is het startschot voor de landelijke publiekscampagne ‘Geef gerust aan een Erkend Goed Doel’. De campagne, een initiatief van de goededoelensector, speelt in op de behoefte van donateurs om te weten dat donaties goed besteed worden.

​Wat houdt de campagne 'Geef Gerust' in?

Kernboodschap van de campagne is dat je als donateur gerust kunt geven aan een Erkend Goed Doel. Zij voldoen namelijk aan strenge kwaliteitseisen, toezichthouder CBF controleert dit. Zo kun je er als donateur van uitgaan dat een Erkend Goed Doel bijdraagt aan een betere wereld.

Benieuwd aan welke kwaliteitseiseneisen je als goed doel moet voldoen? Klik hier voor een overzicht.

Je herkent een Erkend Goed Doel aan het logo (zie banner hierboven), en vindt ze terug via de nieuwe website geefgerust.nl.

Waarom deze campagne?

Met de campagne willen de initiatiefnemers het donateursvertrouwen verder versterken door de bekendheid van de Erkenning te vergroten. De Erkenning draagt namelijk bij aan een professionele, 'schone' en impactvolle goededoelensector. Met de Erkenning leggen goede doelen zichzelf strenge kwaliteitscriteria op. Hierdoor kunnen zij hun werk professionaliseren en maatschappelijke impact vergroten.

​Over de campagne

De campagne Geef Gerust is een initiatief van de goededoelensector en is ontwikkeld door de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en het CBF als toezichthouder goede doelen. De campagne is mede gefinancierd door het Ministerie van Veiligheid en Justitie.